Egy szép őszi délután.. / kirándulás ajánló


Egy szép őszi délután, ragyogó napsütés, van pár óra szabadidő. Mi is lehetne az úticél, ha nem Orfű a Mecseken át. Ha Pécsett jártok, egy kirándulás Orfűre igazán jó program, ha gyönyörű környezetben szeretnétek egy kis időt eltölteni.

Én már a lefelé vezető utat is nagyon szeretem az erdőn át.
Már ez is csodaszép bármelyik évszakban.

Érdemes mindjárt a bekötő út után letérni és felmenni a Kilátóhoz. Mi ezt tettük. Pazar a kilátás, amerre a szem ellát. A kilátóra egész magasra fel lehet menni. Aki bírja a magasságot nem bánja meg. A nagytó felé nem fotóztam, de nehéz betelni a látvánnyal. Kicsit sétáltunk a kis meredek utcácskákon és gyönyörködtünk a kilátásban.



A séta után vissza az autóba és a kis tó mellet a Malom Múzeum felé vehetjük az irányt ahol, ha nyitva találjuk a kávézót egy gyönyörű modern közösségi épületben, érdemes kicsit megpihenni. A Nyugalom szigetén érezhetjük magunkat, mintha egy erdő közepén lennénk.




Az idei kedvencemet a mustársárga Middle Bag Pluszt vittem magammal. /Egy fél literes víz, a telefonom, a kártyatartóm, kulcsom és zsepit vittem magammal amik kényelmesen elfértek benne.

A kis pihenő után a Malomparkba látogattunk. Itt több épület található, amiket nagyon szépen felújítottak.




A Malom Múzeumba bepillantva látunk régi eszközöket, az épületet körbejárva gyönyörködhetünk a vizimalomban. Azt nem tudtuk megfejteni, mire használják most az épületet, egy jó kis szállást lehetne létrehozni benne. A hídon át a park többi része következett.




A kis hangulatos tér közepén nagy fa áll, körbe régi felújított épületekkel. Az egyikben kemence, a másikban nyáron kézműves táborokat szerveznek gyerekeknek. Úgy hallottam más rendezvényeknek is helyszíne.




Tovább mentünk, a Kistónál megálltunk egy kis napfürdőre, aztán ha már eddig eljöttünk gondoltuk a Nagytavat már nem hagyjuk ki. Épp egy kisebb vitorlásversenybe botlottunk. A Tavat körbe lehet járni, amit mi most kihagytunk, de így is gyönyörű volt.




Orfű és környéke még tartogat felfedezni valókat. Most csak egy szeletet hoztam belőle.
Igazi kikapcsolódás volt a hétköznapokból ez a délután.
Remélem sikerült kedvet csinálni a kiruccanáshoz!

Vidámsággal,
TANÓ MÓNI

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések